Midsommarkrans

Midsommar närmar sig med stormsteg, därför gjordes det helt enkelt en blommande krans idag :)
Hittar man inget roligt mönster får man hitta på ett själv, här kommer därför mitt mönster. Ganska lätt och snabbvirkat!
 
Jag har använt mig av Stoff&Stils 8/4 garn och Tildagarn, och virknål 2,5.
 

”Prästkragen”

Gult garn
V1 - 6 m i magisk ring (6)

V2 - 2i1 fm* (12)

V3 – 1 fm, 2 i1* (18)

Vit färg
V4 – 1 fm i varje (18)

V5 – 1 fm, 12 lm,1 sm i samma du gjorde fm i, 1 fm i nästa, 12 lm, 1 sm i samma du gjorde fm i – upprepa varvet ut.

 


”Vallmon”

Mörkbrunt garn
V1 – 6 m i magisk ring (6)

V2 – 2i1 fm* (12)

Röd färg
V3 – 1 fm i varje (12)

V4 – 1 fm, 2i1* (18)

V5 – 5 st i samma m, sm i nästa m*

 


”Blåklint”
Mörkbrun färg
V1 – 12 m i magisk ring (12)

Blå färg
V2 – 1 fm, 8 lm, 1 fm i nästa, 8 lm*

 


”Kransen”
Grön färg
8 lm, slut ihop till en ring, 1 fm i varje m tills kransen är så lång du vill ha den.
Jag valde att ha resårband i min krans så att den kan passa alla i familjen :)
 

Virka först alla blommorna, jag gjorde fem utav varje sort.
Klipp till en bit resårband om du vill ha det inne i kransen.
Lägg ut blommorna så att du kan se att du har tillräckligt många.
 

Sen är det bara till att sy fast dem och peta igenom resårbandet. Sedan ska bara själva kransen sys ihop till en ring.
 

Sen är den färdig!
Lätt som en plätt, eller hur?!
 

Kransen passade både ettåringen, treåringen och tjugonioåringen :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nimm.blogg.se

Sytt, stickat och virkat. Låt kreativiteten flöda. Vid frågor eller förfrågningar, kontakta mig på [email protected]

RSS 2.0